Dertien online films over de Peugeot hoogtepunten
In september en oktober wordt een redactionele strategie uitgerold voor social media, waarbij online dertien films over de grootste historische momenten van het merk worden gepresenteerd. Dat zijn de introductie van de Peugeot 205, Le Mans 1993, Peugeot in het WRC, de medewerkers, de Peugeot e-Legend Concept, Pikes Peak, de Charlatans bij de Indy 500, de Peugeot 404, Armand Peugeot, de Peugeot Type 1, de Peugeot 401 Eclipse, de zes COTY-awards en de Dakar Rally.
Digitale jubileumevenementen
In september werden twee digitale evenementen georganiseerd rondom het jubileum:
- Op 24 september werd in de ochtend een digitaal persevenement gehouden, met in de middag een digitaal evenement voor het dealernetwerk.
- Op 26 september, de datum van het 210-jarig jubileum, werd een digitaal evenement gehouden dat is gericht op de social media. Het werd uitgezonden via het Twitter-, Instagram-, Facebook- en LinkedIn-platform van het merk. Het bood de perfecte kans om een exclusieve film te presenteren over de ‘helden’ uit de historie van Peugeot, die het merk maakten tot wat het nu is.
Museumbezoek voor € 1
Van 1 september tot en met 30 oktober kost een bezoek aan het Musée de l’Aventure Peugeot in Sochoaux slechts € 1.
Speciale lifestyle-producten
Vanaf halverwege september zijn in de collectie van Peugeot lifestyle-producten speciale producten voor het 210-jarig jubileum te vinden. Deze ‘Since 1810’ collectie is gemaakt voor de fans en voorzien van het witte logo op een zwarte achtergrond. Het is een tijdloze collectie, die bestaat uit keukengerei zoals een pepermolen, maar ook kleding en een box met twee miniaturen van iconische Peugeot modellen. Voor dealers zijn er ‘goodies’ met ‘210 Years’ opschrift, bedoeld voor hun klanten (sleutelhanger, canvastas) en eveneens voorzien van het trotse zwarte logo op een witte achtergrond.
Oudste nog actieve motorfietsfabrikant
Vanaf 28 september zal op het Instagram-account van Peugeot Motorcycles de meest iconische tweewieler worden gekozen uit een selectie van twaalf historische en meer recente modellen. Peugeot begon in 1889 zijn activiteiten op gebied van motorfietsen en is daarmee ook het oudste nog bestaande merk van gemotoriseerde twee- en driewielers. Enkele van de belangrijkste innovaties zijn:
- 1982: eerste scooter met plastic kuip in Europa.
- 1996: eerste elektrische scooter in serieproductie, de Scoot’Elec.
- 2003: eerste 125cc-scooter met ABS, de Elystar 125.