100 % elektrische technologie, klaar voor volledig emissievrije actie:
De Peugeot e-Rifter is gebaseerd op het voor diverse aandrijflijnen geschikte, modulaire EMP2-platform (Efficient Modular Platform) en is voorzien van volledig elektrische aandrijving met een elektromotor met een vermogen van 100 kW en een maximumkoppel van 260 Nm. Het koppel is al meteen vanuit stilstand beschikbaar voor directe reacties op het gaspedaal – zonder vibraties, geluid, geuren, CO2-emissie én zonder de noodzaak om te schakelen. De elektrische aandrijflijn (elektromotor, inverter en DC-/AC-lader-omvormer) komt overeen met die van de nieuwe Peugeot e-Traveller. De topsnelheid is ten behoeve van betere efficiency elektronisch begrensd. De prestaties in de Power-modus zijn als volgt (onder voorbehoud van homologatie):
- topsnelheid 135 km/h
- acceleratie van 0 tot 100 km/h in 11,2 seconden
- acceleratie van 80 tot 120 km/h in 8,9 seconden
Beide lengtevarianten (Standard en Long) zijn voorzien van een lithium-ionbatterij (18 modules) met een capaciteit van 50 kWh. Dat is goed is voor een actieradius van maximaal 280 kilometer, afhankelijk van de versie, het rijgedrag van de bestuurder en onder voorbehoud van homologatie volgens de WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures). Het temperatuurmanagement van de batterij is gekoppeld aan het verwarmingscircuit van het interieur en zorgt dat de batterij snel kan worden opgeladen (met tot wel 100 kW), een optimale actieradius biedt en langer meegaat.
Peugeot levert de nieuwe e-Rifter standaard met een 11 kW driefasenlader. De laadpoort bevindt zich in het linker achterspatbord. De batterij van de Peugeot e-Rifter is op diverse manieren op te laden: aan een standaard stopcontact, een stopcontact met een hogere stroomcapaciteit, een zogenoemde wallbox en een snellader. De laadmodi van de 50 kWh batterij zijn veelzijdig. Diverse manieren van opladen zijn mogelijk, thuis, op het werk en aan openbare laadpunten:
- via een standaard stopcontact (8A), voor volledig opladen in 31 uur
- via een versterkt stopcontact (16A), voor volledig opladen in 15 uur
- via een 11 kW wallbox: volledig opladen in 5 uur met de 11 kW driefasenlader in de auto
- via een openbaar laadpunt (snellader): het temperatuurmanagement van de batterij maakt het mogelijk om snelladers tot 100 kW te gebruiken om tot 80 % op te laden in 30 minuten
De nieuwe Peugeot e-Rifter biedt ook de mogelijkheid om een laadsessie in te plannen: Dat kan via het Connected Navigation-scherm in de auto (afhankelijk van de uitvoering) of via de MyPeugeot® smartphone-app (afhankelijk van de versie). Met dit systeem is het mogelijk om op ieder moment een laadsessie te starten of te programmeren en de laadstatus te controleren. De Peugeot e-Rifter biedt zijn passagiers de hoogste mate van temperatuurcomfort met:
- een krachtige verwarming (5 kW)
- verwarmbare stoelen (afhankelijk van de uitvoering)
- via de touchscreen kan (afhankelijk van de uitvoering) op afstand via de MyPeugeot® smartphoneapp de interieurvoorconditionering worden ingesteld. Gebeurt het verwarmen of koelen van het interieur als de Peugeot e-Rifter nog aan de lader staat, dan is de gewenste temperatuur bovendien eerder bereikt en gaat er onderweg geen kostbare energie verloren om het interieur op de gewenste temperatuur te brengen.