Prijzen vanaf 37.850 euro incl. BTW, verlengde 7-persoonsversie vanaf 44.600 euro
De volledig elektrische Citroën ë-Berlingo biedt alle voordelen van de reguliere Berlingo-modellen, maar daarbij ook nog meer onstspanning voor geest en lichaam. Door de geruisloze werking van de elektromotor en de souplesse van de trillingvrije, volledig elektrische aandrijflijn heerst er absolute rust aan boord. Een uitstekende geluidsisolatie houdt ook de geluiden van buiten tegen. Doordat het accupakket onder de vloer is geplaatst, zijn bovendien de praktische eigenschappen van het interieur volledig behouden.
Herkenbaar design
De elektrische ë-Berlingo onderscheidt zich met een aantal uiterlijke kenmerken van de uitvoeringen met een verbrandingsmotor. Zo zijn er de ë-emblemen op de voor- en achterzijde en diverse accenten in Anodised Blue (of oranje voor de XTR). In het interieur heeft de transmissiehendel plaatsgemaakt voor de ë-Toggle. Het nieuwe 10-inch HD touchscreen in de ë-Berlingo biedt een extra Electric-menu, dat toegang biedt tot informatie over de aandrijflijn. Van de actuele energiestromen en statistieken tot het submenu Laden voor het inplannen van een laadsessie.
Drie rijmodi
De elektromotor heeft een maximaal vermogen van 100 kW (136 pk) en een direct vanuit stilstand beschikbaar koppel van 260 Nm. Er is keuze uit drie rijmodi: Power, Normal en Eco. In Power is het volledige vermogen beschikbaar voor optimale prestaties en meer rijcomfort bij zware belading. De rijmodus Normal biedt met een licht beperkt vermogen de ideale balans tussen actieradius en prestaties. In Eco-modus is alles volledig gericht op efficiëntie, voor een maximale actieradius en een zo laag mogelijk energieverbruik.
Alle vrijheid dankzij grote actieradius
Met zijn 50 kWh-accupakket biedt de ë-Berlingo een actieradius van maximaal 245-280 kilometer (WLTP, waarden onder voorbehoud). De Citroën ë-Berlingo is geschikt voor snelladen met 100 kW, waarmee opladen van 0 tot 80 % in slechts 30 minuten achter de rug is. Met een driefasen-wallbox van 11 kW duurt het volledig opladen van het accupakket 5 uur. Een 11 kW driefasenlader is standaard in de auto geïntegreerd.
Aanvullende diensten
Voor het volledig elektrisch rijden met de ë-Berlingo biedt Citroën diverse handige diensten. Via de My Citroën-app zijn bijvoorbeeld op afstand het actuele laadniveau en de actieradius te controleren. Ook is het mogelijk om een laadsessie in te plannen en het interieur voor vertrek alvast te verwarmen of te koelen. De service Charge My Car via de Free2Move-app maakt ritten plannen en opladen nog gemakkelijker. Bereken bijvoorbeeld de beste route op basis van het laadniveau van het accupakket en de locatie van laadpunten langs de route. Deze dienst biedt toegang tot meer dan 220.000 openbare laadstations in Europa.
Uitvoeringen
De volledig elektrische ë-Berlingo is net als de conventionele versies leverbaar met vijf zitplaatsen en als extra lange XL met zeven zitplaatsen. Verder zijn er de vertrouwde uitrustingsniveaus Live, Feel en Shine, maar ook het nieuwe uitrustingsniveau Selection. De Selection is gepositioneerd tussen de Live en Feel. Als Live is de ë-Berlingo standaard voorzien van onder meer een 5-inch touchscreen, airconditioning en een veiligheidspakket met diverse assistentiesystemen.
Als Feel komen daar onder meer lichtmetalen 16-inchwielen, een met leder bekleed stuurwiel, een 10-inch digitaal instrumentenpaneel en een centraal 8-inch touchscreen met mirroring-functie bij. Topuitvoering Shine maakt het aanbod compleet met onder meer standaard automatische airconditioning, een head-up display en Top Rear Vision.
Prijzen
De volledig elektrische Citroën ë-Berlingo is nu al te bestellen voor prijzen vanaf 37.850 euro voor de versie Live met vijf zitplaatsen. De Berlingo XL met zeven zitplaatsen is leverbaar in combiantie met uitrustingsniveau Feel, met een vanafprijs van 44.600 euro. De Citroën ë-Berlingo staat vanaf het vierde kwartaal van 2021 bij de dealers.